Skip to content

Statistikk og litt til

tirsdag 27 oktober 2009

Jeg får en del spørsmål om hvor mange som leser bloggen min. Og det er kanskje viktig å ha mange lesere, slikt gir jo gjerne både status og oppmerksomhet. Men jeg må innrømme at jeg aldri skriver på EndNote-bloggen først og fremst for leserens skyld – jeg skriver for å lære mer om EndNote. Og i den prosessen er det skriving og problemløsinga som er det sentrale. At andre finner noe interessant eller nyttig er nærmest å regne som et biprodukt.

Men, dette skulle handle om statistikk, og den pleier jo å foreligge først i slutten av året. Da er det mange statistikker ute og går, så i år velger jeg å gå ut med statistikken i slutten av oktober. Og tallenes tale er klare, i den grad man kan tro på statistikken generert av WordPress, og de viser at det i snitt er innom 144,9 lesere hver måned i 2009. Det er jo ikke et spesielt høyt tall, men det er en pen økning fra året før da snittet lå på nærmere 100.

Nå har det etter hvert komme til flere EndNote-blogger i Norge også. Det er jo kjempefint – det øker jo muligheten for at EndNote-brukerne kan finne svar på sine EndNote-spørsmål, også på norsk. Men samtidig øker det muligheten for at andre fører videre arbeidet med EndNote, og at jeg selv kan tenke på å dra inn årene. Vel, den som lever får se!

Legg igjen en kommentar

