Skip to content

EndNote X-2 eller EndNote 12?

tirsdag 26 mai 2009

I EndNote-forumet hos Thomson kom det i dag en post som godt illustrerer fenomenet der vi ser ser det samme, men forstår det på forskjellige måter. 🙂 Spørsmål var om det heter «EndNote X-2» eller «EndNote 12», og det var også noe jeg lurte på da X-versjonen kom. Nå sier jeg som de fleste andre på min institusjon X-2, men det er antagelig like riktig å si «EndNote 12» hvis man ser på versjonnummereringen av EndNote. En diskusjon om dette er kanskje ikke veldig viktig, men for de av oss som liker å være presise kan jo slike diskusjoner være slitsomme. For min egen del tror jeg at jeg snart skal konvertere til «EndNote 12». Hvis ikke blir det «EndNote XX» om noen år, og» EndNote XXX» enda noen år fram i tid og da er det lett å forestille seg at det kan oppstå misforståelser!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

