Skip to content

OBS OBS OBS – ikke semikolon først i suffix-feltet!

søndag 26 november 2006

Verden er full av overraskelser og av og til i EndNote også! I dag stiftet jeg bekjentskap med noe jeg aldri før har opplevd med EndNote. En av EndNote-brukerne ringte meg og fortalte at det oppsto problemer når han satte inn en kort tekst i suffix-feltet ved hjelp av «Edit Citation(s)». Jeg forsto ikke helt problemet så jeg måtte ta meg en tur på kontoret til vedkommende for å se om vi sammen kunne løse problemet. Etter litt om og men klarte vi å lokalisere problemet: Han hadde skrevet «; min kursivering» i suffix-feltet. Det viste seg at EndNote på ingen måter liker at det kommer et semikolon først i suffix-feltet – da stopper enten formateringen av henvisninger og litteraturlister helt opp, eller så setter EndNote inn en tidligere referanse i tillegg til den du opprinnelig hadde satt inn. Derfor – unngå bruk av semikolon først i suffix-feltet!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

