Skip to content

Bruk EndNote til å lage emnebibliografi!

torsdag 26 oktober 2006

EndNote kan lett lage en emnebibliografi med utgangspunkt i referansene du har i EndNote-biblioteket ditt. Men, skal du få en god emnebibliografi må du legge ned litt arbeid med å legge på emneord
(keywords) på referansene dine.

EndNote lager en ordliste over ord du har brukt i emnefeltet. Legger du inn nye ord i emnefeltet (ett ord pr. linje eller semikolon som skilletegn) vil de være røde hvis de ikke finnes fra før. Begynner du å skrive inn et ord som finnes i ordlista, vil EndNote foreslå ordene som passer til det du har skrevet inn.

Det er ordene i emneordslista som er utgangspunktet når du skal lage emnebibliografien. Når du har åpnet biblioteket med referanser, velger du «Tools», «Subject Bibliography…».
På menyen som kommer fram, velger du feltet «Keywords» og trykker «OK». Nå får du fram en liste over emneord
du har brukt sammen med antall forekomster av hvert enkelt emneord. Velg emneordene du vil ha med i emnebibliografien, og klikk «OK». Nå får du mulighet til å velge lagring, utskriftsmåte, formatering etc.

En ferdig emnebibliografi kan for eksempel se slik ut:

Emnebibliografi
kultursosiologi (3)

Curran, J., Morley, D., & Walkerdine, V. (red.). (1999). Samtidskultur och kommunikation. Lund: Studentlitteratur.
Miller, T., & McHoul, A. (1998). Popular culture and everyday life. London: Sage.
Storey, J. (1993). An introductory guide to cultural theory and popular culture. New York: Harvester Wheatsheaf.

kulturteori (4)
Curran, J., Morley, D., & Walkerdine, V. (red.). (1999). Samtidskultur och kommunikation. Lund: Studentlitteratur.
Storey, J. (1993). An introductory guide to cultural theory and popular culture. New York: Harvester Wheatsheaf.
Storey, J. (red.). (1994). Cultural theory and popular culture a reader. New York: Harvester Wheatsheaf.
Strinati, D. (1995). An introduction to theories of popular culture. London: Routledge.

populærkultur (7)
Cullen, J. (1996). The art of democracy a concise history of popular culture in the United States. New York: Monthly Review Press.
Curran, J., Morley, D., & Walkerdine, V. (red.). (1999). Samtidskultur och kommunikation. Lund: Studentlitteratur.
Fornäs, J., Lindberg, U., & Sernhede, O. (1995). In Garageland: rock, youth and modernity. London: Routledge.
Miller, T., & McHoul, A. (1998). Popular culture and everyday life. London: Sage.
Storey, J. (1993). An introductory guide to cultural theory and popular culture. New York: Harvester Wheatsheaf.
Storey, J. (red.). (1994). Cultural theory and popular culture a reader. New York: Harvester Wheatsheaf.
Strinati, D. (1995). An introduction to theories of popular culture. London: Routledge.

Advertisements
No comments yet

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: