Skip to content

Hvor finner jeg nye visningsstiler?

mandag 27 mars 2006

Selv om du har siste versjon av programvaren EndNote, er det ikke sikkert at du har de siste tilgjengelige visningsstilene (out-put styles). Hvis du ikke finner en visningsstil som passer blant de som fulgte med installasjonen, kan det være lurt å besøke hjemmesida til EndNote (www.endnote.com). Her kommer det med jevne mellomrom nye visningsstiler som du gratis kan laste ned og ta i bruk.

I tillegg til visningsstiler, kan du også laste ned nye import-filtre (filer for å importere data til EndNote) og «connections files» (filer du trenger for å koble deg opp mot bibliografiske baser som for eksempel BIBSYS). Når du laster ned filene må du huske på å få lagret dem i riktig mappe. For eksempel så skal visningsstiler lagres i mappa «Styles». På min pc finner jeg den under C:\Programfiler\EndNote 9\Styles. Tilsvarende er det egen mapper for import-filtre (C:\Programfiler\EndNote 9\Filters) og «connections files» (C:\Programfiler\EndNote 9\Connections).

One Comment leave one →
  1. magni permalink
    fredag 7 april 2006 9:42 09

    Dette er ikke en kommetar til inleget ditt, men noe jeg lurer på.
    I følge APA skal kapitel i bok synliggjøres ved t en har forfatter og tillet (på kapittelet). Så skal det komme I: Forfatter(e) (ikke invertert) og bokens tittel.Det kommer ikke ut slik, i alle fall ikke når forfatteren er den samme som bokens forfatter. DVS jeg har et kapittel som er pensum, ikke hele boken. Jeg er gla til, for det ser rart ut med forfatternavnet skrevet to ganger, men er det slik at jeg bør gå inn i tamplates og rette opp dette likvevel.

Legg igjen en kommentar

